Kelch der Wahrheit | Goblet of the Truth
FIGU-Interest-Group for Knowledge-of-the-Mission Carolina

Chapter 28Abschnitt 28
95) How is the human being? Fundamentally the human being is what he or she is in the core of his or her inner nature, i.e. what corresponds to his or her individuality that is based on the core of his or her inner nature which, however, as a rule strongly deviates from the individuality which he or she shows to the outside world; the core of the human individuality, i.e. the core of the human inner nature is of creational nature which strivingly pushes towards an evolution of the inner nature occurring through a consciousness-evolution, but as a rule the Creation-given striving and natural instinct is ignored, and consequently the human being creates in himself or herself an own and outer kind of the inner nature, i.e. individuality which, so to say as the chaff of the inner nature, surrounds its core; for this reason, he or she cannot really be how he or she is at the bottom of his or her inner nature, i.e. his or her creational individuality, because he or she decides himself or herself, at his or her own free choosing and will, how he or she wants to be, in which case he or she expresses this how-to-be through his or her self-created outer individuality. 95) Wie ist der Mensch? Er ist grundsätzlich das, wie er im Kern seines Wesens ist resp. was seiner wesenskernmässigen Individualität entspricht, die jedoch in der Regel von der Individualität stark abweicht, die er nach aussen zur Schau trägt; der Kern der menschlichen Individualität resp. der Kern des menschlichen Wesens ist schöpferischer Natur, die strebend danach drängt, dass eine Wesensevolution durch eine Bewusstseinsevolution erfolgt, doch in der Regel wird das schöpfungsgegebene Streben und Drängen missachtet, folglich der Mensch in sich eine eigene und äussere Wesensart resp. Individualität erschafft, die sozusagen als Spreu des Wesens dessen Kern umschliesst; aus diesem Grunde kann er nicht wirklich so sein, wie er im Grunde seines Wesens resp. seiner schöpferischen Individualität ist, denn er bestimmt in freiem Ermessen und Willen selbst darüber, wie er sein will, wobei er dieses Wiesein durch seine selbsterschaffene, äussere Individualität zum Ausdruck bringt.